×

ATS Tokyo 2014

ATS-Tokyo-2015

Opening Session

8.30am: 受付開始

9.20am: 開会のご挨拶 / Welcome
Ciaran O’Kane氏
Founder
ExchangeWire社

9.30am – 10.00am: オープニング基調講演/ Opening Keynote

プログラマティックはデジタルの地殻変動をもたらすか?それが広告エコシステムにおける主要プレイヤーに与える影響とは
How Programmatic Is Changing The Digital Landscape: What That Means For The Key Players In The Advertising Eco-System

Brian O’Kelley氏
CEO
AppNexus社

DATA - プログラマティック時代におけるデータマネジメント&レバレッジ効果

10.00am – 10.30am: 基調講演/ Keynote Presentation

プログラマティックの効果:データとアルゴリズムを活用してマーケティング目標を達成する
Making Programmatic Work: Achieving Marketing Goals Through Data and Algorithms

Frith Fraser氏
Director Platform Solutions, APAC
MediaMath社

繁山俊夫
楽天マーケティングジャパン事業 楽天DSPチーム

10.30am – 11.00am: 講演&対談/ Presentation & Fireside Chat

Stuart Spiteri氏
MD APAC
Krux社

Ciaran O’Kane氏
ExchangeWire社

11.00am – 11.20am: コーヒーブレイク / Coffeebreak

11.20am – 11.50am: 講演&対談/ Presentation & Fireside Chat

広告主のマーケティング目標の達成に貢献するデータインフラの構築
How Building Data Infrastructure Helps Advertisers Achieve Marketing Objectives

Scott Neville氏
Chief Marketing Officer
IPONWEB社

Ciaran O’Kane氏
ExchangeWire社

VIDEO & MOBILE:プログラマティックな動画とモバイルはブランド企業の予算を動かすか

11.50am – 12.20pm: 基調講演/ Keynote Presentation

ブランド予算を如何に動画広告へ取り込むか。最新の海外事例
How We Bring TV Brand Spend Into Programmatic Video: How New Metrics Are Helping To Bridge The Gap

伊藤 荘一氏
Client Services Director
Videology社

12.20pm – 12.50pm: 基調講演/ Keynote Presentation

日本と世界の動画広告の潮流、今と未来
Current and Future video ad trend in Japan and global market

橋本久茂氏
代表取締役
AOLオンライン・ジャパン株式会社

太田正仁氏
インターネット事業局インターネット事業部担当副部長
日本テレビ放送網株式会社

中根祐氏
営業本部コンテンツ営業部第一セクション セクションマネージャ
株式会社ドワンゴコンテンツ

12.50am – 14.00pm: ランチ / Lunch

14.00pm – 14.30pm: 6 of 6 ケーススタディ(広告主)/ 6 of 6 Case Studies (Advertisers)

広告主による「ライトニングトーク」で国内で最先端のケーススタディをリレー形式で発表。一般には公開されないデータやプロジェクト結果の発表を予定。

宮野淳子氏
コンシューマー プロダクツ事業本部 ロレアル パリ事業部
デジタルマーケティング、マネージャー
日本ロレアル株式会社

松田恵利子氏
セントラルマーケティング本部 デジタル&イベントマーケティンググループ、デジタルアドリード
日本マイクロソフト株式会社 

*1社調整中

14.30pm – 15.00pm: 講演&対談/ Presentation & Fireside Chat

The Future of Programmatic in Japan from the Founders of Japan’s First RTB Exchange

Ciaran O’Kane氏
ExchangeWire社

Speakers:

桜井 賢

株式会社サイバー・コミュニケーションズ(cci) エグゼクティブ・アドバイザー。

– Masaru Sakurai, Executive, Cyber Communications Inc.

代表取締役社長 | OpenX Japan 株式会社

– Nick Kovac, Managing Director, OpenX Japan

PUBLISHER STRATEGY:データドリブンな環境下での先進的な戦略

15.00pm – 15.30pm: 対談/ Fireside Chat

最強のエンタテイメント集団が仕掛ける新しい動画配信とは
How the most powerful entertainment company will change the Japanese online video market

村本理恵子氏
常務取締役、デジタルビジネス本部長
エイベックス・デジタル株式会社

久保田朋彦氏
代表取締役 ファウンダー
アンプリア株式会社

15.30pm – 15.50pm: コーヒーブレイク / Coffeebreak

15.50pm – 16.20pm: 講演&対談/ Presentation & Fireside Chat

プログラマティック動画によるレベニュー拡大のチャンスを手にするグローバル・パブリッシャー
How Global Publishers Are Unlocking The Revenue Opportunity Around Programmatic Video

Yoav Arnstein氏
Managing Director
Liverail社

Ciaran O’Kane氏
ExchangeWire社

16.20pm – 16.50pm: 基調講演/ Keynote Presentation & Fireside Chat

プログラマティック戦略で成功する方法:CollectivesとPMPで継続可能なモデルを構築するプレミアムパブリッシャー
Building A Successful Programmatic Strategy: How Premium Publishers Build Sustainable Models Using Collectives and PMPs

Jay Stevens氏
International General Manager
Rubicon Project社

モデレーター:
Denise Colella氏
CEO
Maxifier社

16.50pm – 17.20pm: 6 of 6 ケーススタディ(媒体社)/ 6 of 6 Case Studies (Publisher)

媒体社による「ライトニングトーク」で国内で最先端のケーススタディをリレー形式で発表。一般には公開されないデータやプロジェクト結果の発表を予定。

國谷一樹氏
広告局 広告第六部第一課 主任
読売新聞東京本社

荻島啓介氏
営業本部 営業企画部長
株式会社カカクコム

菊地伸行氏
デジタルビジネス局 部長
日本経済新聞社

17.20pm – 18.00pm: 国内パネルディスカッション/ Local Panel Discussion 

オーディエンスデータ活用の課題と可能性〜広告主・媒体社・専門家の異なる視点で見る日本ビジネスの将来像〜
How Japanese business can leverage from audience data – executive perspectives on Advertisers and Publishers

パネリスト:
横山隆治 氏
代表取締役
株式会社デジタルインテリジェンス

菅原聡 氏
代表取締役社長
株式会社 日本ビジネスプレス

石長浩之 氏
執行役員
ダイレクト事業部・カスタマーサービスセンター・お客さまの声推進室 管掌
オリックス生命保険株式会社
モデレーター:
大山忍 氏
日本語版編集長
ExchangeWire Japan

 

 

ネットワーキング・パーティ / Networking Party

18.00pm – ネットワーキング・パーティ / Networking Party

Want to sponsor an event?
連絡をする »